Bel en Whatsapp: +31 85 130 58 13

In de media: Het Carillon interviewt konijnenvilla

Coronahobby wordt succesvol bedrijf Hun vaders vinden het onbegrijpelijk en Albertine en Arjan Piels staan er zelf ook nog een beetje van te kijken. De webshop voor luxe kippenverblijven die het verloofde stel als hobby tijdens de lockdown opstartte, is in korte tijd uitgegroeid tot een succes. Nog geen half jaar nadat de eerste bestelling - ‘ka-ching!’ - binnenkwam, blijft de kassa rinkelen. Bron: Het Carillon, 23 maart 2021, door Loeki Bruinink Kerkdriel - Wat hebben ze een lol in hun succesvolle webshop Kippenvilla.nl! Wie had dat een jaar geleden gedacht. Toen zochten ze een gezamenlijk tijdverdrijf, om hun uren in lockdown zinvol te besteden. “We hadden ook op de bank Netflix-series kunnen kijken, maar daar houdt Arjan niet van. Het moest wel iets zijn dat we samen leuk zouden vinden.” Albertine heeft zich als journalist veelal gericht op innovatietrajecten. Arjan zit in de beveiliging. Samen dragen ze zorg voor dochter Roos, die inmiddels 2 jaar oud is. “We wilden wat nieuws leren en besloten een cursus webshop bouwen te volgen. Maar wat gingen we dan verkopen?” In de tuin van hun grondig verbouwde dijkhuis, hadden ze nog niet zolang geleden een groot kippenhok geplaatst. “Dat is geen hok maar een villa”, merkte een vriend op. “En toen wisten we het ineens: kippenvilla’s!” Beiden groeiden ze op tussen de hennen en hanen. Hun vaders hielden die kippen gewoon in een zelf getimmerd hok. Zeker geen eyecatcher en ook niet vos-proof, leerde de ervaring. Nee, dan hun kippenvilla’s: die bieden kippen alle ruimte om veilig te scharrelen, zijn van duurzame kwaliteit en mogen gezien worden. “Klanten geven gemiddeld 2.000 euro uit aan een kippenhok. Onze vaders zijn daar nog altijd verbaasd over.” Vooral de hooibergmodellen zijn imposant. “En ook geschikt voor konijnen, varkentjes of als hobbyruimte, want je kunt ze naar wens aanpassen.” ‘Ka-ching!’ Op 17 oktober 21.30 uur kwam de eerste bestelling binnen, aangekondigd door het geluid van een rinkelende kassa. “Dat moment staat in ons geheugen gegrift. Om het te vieren hebben we meteen een fles wijn opengetrokken.” Door een foutje in de berekening van de verzendkosten, bleek de winst op die eerste bestelling welgeteld 3 euro. Dat de fles wijn duurder was, mocht de pret niet drukken. Het maken van een webshop is bepaald geen appeltje-eitje. Elke dag leren Albertine en Arjan nog bij. Daardoor raken ze steeds enthousiaster. Dat werkt aanstekelijk, merken ze aan klanten en relaties. Hun hoofdzakelijk Nederlandse leveranciers pikken een grote graan mee. “Zij leveren de kippenvilla’s direct bij onze klant af. Dus niet eerst in Kerkdriel. Daarmee voorkom je onnodig gereden kilometers. Ze hebben Arjan zelfs een baan aangeboden, omdat ze het werk haast niet meer aankunnen.” Samen een gezin én een bedrijf runnen, gaat dat wel goed? Het verloofde stel begint te lachen: “We hebben een goede taakverdeling.” Arjan doet de financiën en contacten met leveranciers, Albertine de klantcontacten en webteksten. “Volgend jaar hopen we te trouwen.” Bron: Het Carillon

Je winkelwagen (0)

Je winkelwagen is nog leeg